Plan warsztatów

Warsztaty odbywają się online a siedzenie za długo przed komputerem jest męczące. Dlatego długość poszczególnych segmentów będziemy na bieżąco dopasowywać do potrzeb i mocy przerobowych. Można się liczyć też ze spontanicznymi przerwami na rozprostowanie kości.

Bo w sumie jesteśmy dorośli i to nam ma być wygodnie 🙂

Dzień pierwszy

18 stycznia 2025, sobota, ruszamy o 10:00

Otwarcie warsztatów(45-60 min)
– Poznajemy się, opowiadamy o tym skąd przychodzimy i jak widzimy narrative design
– Ustalamy oczekiwania i potrzeby odnośnie warsztatów
– Uzgadniamy kontrakt według którego będziemy pracować
Przerwa(15 min)
Elementy opowieści(1,5-2h)
– Bohater, świat, wyzwania
– Przegląd schematów fabularnych
– Opowieść a proces uczenia się
– Pięć aktów, punkt zwrotny
– Kwestia morału
Przerwa(15 min)
Zamknięcie pierwszego dnia(45-60 min)
– Wrażenia i dyskusja
– Studium przypadków
– Zadanie do domu

Dzień drugi

19 stycznia 2025, niedziela, ruszamy o 10:00

Otwarcie drugiego dnia(45-60 min)
– Wrażenia po przespaniu się z tematami
– Omówienie zadania domowego
– Plany i oczekiwania
Przerwa(15 min)
Doświadczanie opowieści(1,5-2h)
– Gry jako doświadczenia estetyczne
– Zabawa, opowieści, procesy poznawcze
– Przestrzeń fazowa stanów gry, zabawa oczekiwaniami
– Trzy płaszczyzny zaangażowania w grę
– Podstawowe motywacje graczy
Przerwa(15 min)
Zamknięcie drugiego dnia(45-60 min)
– Wrażenia i dyskusja
– Których narzędzi użyję w nadchodzącym tygodniu?
– Zadanie do domu

Dzień trzeci

25 stycznia 2025, sobota, ruszamy o 10:00

Otwarcie trzeciego dnia(45-60 min)
– Przemyślenia po tygodniu
– Omówienie zadania domowego
– Plany i oczekiwania
Przerwa(15 min)
Interaktywność i nieliniowość(1,5-2h)
– Kwestia interaktywności, gry na tle innych mediów
– Elementy statyczne i dynamiczne narracji
– Topologia narracji interaktywnych
– Nieliniowe schematy fabularne
– Retoryka systemów
– Współautorstwo morału
Przerwa(15 min)
Zamknięcie trzeciego dnia(45-60 min)
– Wrażenia i dyskusja
– Studium przypadków
– Zadanie do domu

Dzień czwarty

26 stycznia 2025, niedziela, ruszamy o 10:00

Otwarcie czwartego dnia(45-60 min)
– Wnioski i wrażenia
– Omówienie zdania
– Plany i oczekiwania
Przerwa(15 min)
Projektowanie doświadczeń(1,5-2h)
– Język wyrazu gry
– Określanie wizji
– Synopsis i graf fabuły
– Mapowanie na produkcję
– Cechy wciągającego doświadczenia
– Opcje, kontekst, decyzje
Przerwa(15 min)
Zamknięcie warsztatów(45-60 min)
– Których narzędzi mogę użyć w moim bieżącym projekcie?
– Swobodna dyskusja
– Dalsze kroki i plany na przyszłość